پنل خورشیدی یک سیستم جاذب نور خورشید است که می تواند نور خورشید را به جریان الکتریسیته تبدیل کند و انواع متنوعی در بازار دارد.

 

انواع پنل خورشیدی

پنل خورشیدی در واقع یک سیستم تولیدکننده انرژی الکتریسیته است که با جدیدترین تکنولوژی ها طراحی و ساخته می شود، در سال های اخیر استفاده از این سیستم ها در بازارهای تجاری بسیار رونق پیدا کرده است و دلیل این امر را می توان به قابلیت ها و کارایی های این نوع از سیستم های تولیدکننده الکتریسیته مرتبط دانست.

باید گفت که این نوع از سیستم های پنل خورشیدی دارای تنوع بسیار زیادی هستند و تنوع این محصولات باعث شده است تا تقریبا تمامی افرادی که به برق سراسری دسترسی ندارند بتوانند برای تامین برق مصرفی وسایل برقی خود از این سیستم ها استفاده کنند.

تنوع این نوع از سیستم های ژنراتور تولید برق شامل تنوع در موارد زیر می باشد:

نوع ساختار

توان تولیدی

تجهیزات مورد استفاده

برند و شرکت سازنده

در این بین تنوع این نوع از سیستم های پنل خورشیدی شامل انواع پکیج های تولید برق از نوع سیار، پکیج های تولید برق از نوع عشایری و پکیج های تولید برق از نوع زنبورداری است که در ادامه در مورد هر کدام از آن ها توضیحاتی را بصورت اجمالی ارائه خواهیم داد.

همچنین تنوع بر اساس توان تولیدی شامل انواع پکیج های تولید برق در توان های مختلف 10 وات، 20 وات، 30 وات، 50 وات، 80 وات، 100 وات، 320 وات و 380 وات است که هر کدام از آن ها با قابلیت های بخصوصی طراحی و تولید می شوند.

و در نهایت می توانیم بگوییم که تنوع این نوع از پکیج های تولید برق از نوع خورشیدی بر اساس شرکت سازنده است که در اغلب موارد این شرکت ها در کشورمان ایران واقع هستند. برندهایی همچون سوراسل، یورونت، کامیسف، کویر سولار و همچنین پاور لایت برند های معتبر این نوع از سیستم ها تولید انرژی الکتریسیته هستند.

 

 

پنل خورشیدی سیار

در قسمت قبل در مورد انواع پنل های خورشیدی توضیح داده شد و گفتیم که مهمترن تنوع این سیستم ها تنوع بر اساس نوع ساختار است. لازم به ذکر است که در این بین می توانیم یادآوری کنیم که یکی از انواع این نوع از سیستم های تولید برق انواع پنل های خورشیدی از نوع سیار است. در این قسمت از مقاله می خواهیم اطلاعات بیشتری را از این محصولات خورشیدی در اختیار شما قرار دهیم.

منظور از سیستم تولید برق از نوع سیار این است که این نوع از سیستم ها در ابعاد کوچک و وزن سبک توسط متخصصان طراحی و ساخته می شوند و یکی از مهمترین ویژگی ای که دارند این است که قابلیت حمل و جابه جایی برای آن ها مهیا می باشد.

همچنین باید گفت که این نوع از پنل ال ای دی ضد اب و سیستم های ژنراتور خورشیدی برای اینکه بتوانند قابلیت حمل را داشته باشند و به اصطلاح سیار باشند باید برای ساخت آن ها از تجهیزاتی با ابعاد کوچک و وزن سبک استفاده شود در نتیجه توان تولیدی این محصولات محدود خواهد بود و قابلیت های آن ها نسبت به سیستم هایی که  در یک جای ثابت نصب می شوند کمتر خواهد بود.

در واقع این نوع از پکیج های ژنراتور تولید برق از نوع سیار قابلیت این را دارند که بتوانند تلفن همراه، چراغ قوه و لپ تاپ را شارژ کنند و همچنین چند عدد لامپ کم مصرف را به مدت 6 تا 8 ساعت روشن نگه دارند.

 

پنل خورشیدی عشایری

نوع دیگری از این نوع سیستم ها که بر اساس ساختار دسته بندی می شود انواع پنل ال ای دی سه حالته و پنل های خورشیدی عشایری است. در واقع باید به این نکته اشاره کرد که می توان گفت که عشایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این نوع از سیستم ها هستند.

عشایران گروه هایی هستند که در اغلب مواقع به دامداری مشغول هستند و به در فصول مختلف سال مناطق مختلفی را برای زندگانی خود انتخاب می کنند یعنی ییلاق و قشلاق دارند بنابراین طبیعی است که در مناطقی زندگی کنند که از دکل های برق سراسری دور باشند بنابراین برای تامین برق مصرفی خود نیاز دارند که از سیستم های تولید برق از نوع خورشیدی استفاده کنند.

سیستم های پکیج تولید کننده برق از نوع عشایری قابلیت های زیادی دارند. می توان با استفاده از این سیستم ها لامپ های کم مصرف را روشن کرد، تلفن همراه، چراغ قوه و همچنین لپ تاپ را شارژ کرد، تلویزیون روشن کرد و همچنین یک عدد یخچال 5 فوت و یا 9 فوت را نیز مورد استفاده قرار داد.

باید گفت که طراحان توان های تولیدی متنوعی را برای انواع سیستم های پنل خورشیدی عشایری در نظر گرفته اند. توان های تولیدی که برای این نوع از سیستم های تولید جریان الکتریسیته می توان در نظر گرفت توان های تولیدی 10 وات تا توان تولیدی 380 وات خواهد بود که هر کدام از آن ها قابلیت های منحصر به خود را دارند، بطوری که بعضی از این دستگاه ها قادر هستند تا دریل و سنگ فرز را روشن کنند.

 

پنل خورشیدی زنبورداری

نمونه ای دیگر از سیستم های تولیدکننده انرژی الکتریسته انواع پکیج های پنل خورشیدی زنبورداری است. در واقع گروه دیگری که از این نوع ژنراتورهای تولید برق از نوع خورشیدی استفاده می کنند زنبورداران هستند.

زنبورداران مصارف برق زیادی ندارند و به دلیل اینکه در مناطق خارج شهری مشغول زنبورداری هستند بنابراین از برق سراسری دور هستند. زنبوردارن در اکثر مواقع نیاز به روشنایی داشته و همچنین می خواهند تا تلفن همراه خود را شارژ کنند که استفاده از پکیج های تولیدکننده برق در توان های  10 وات، 20 وات و 30 وات بهترین گزینه است.

هر کدام از پکیج های تولید جریان الکتریسیته از نوع خورشیدی گفته شده قابلیت ها و همچنین قیمت های مختلفی دارند که بستگی به توان تولیدی تجهیزات مورد استفاده در این دستگاه ها دارد.

به عنوان مثال پکیج تولید برق خورشیدی در توان 10 وات قادر است تا 2 عدد لامپ کم مصرف را  به مدت 5 ساعت روشن کرده و یک عدد تلفن همراه را شارژ کند که با قیمت تقریبی 1.800.000 تومان در بازارهای تجاری در اختیار خریداران قرار می گیرد ولی انواع پکیج های تولید برق از نوع خورشیدی در توان 30 وات قادر است تا 6 عدد لامپ کم مصرف را به مدت 6 الی 10 ساعت روشن کند و بطور همزمان دو تا 3 عدد تلفن همراه را شارژ کند که در بازارهای تجاری داخلی با قیمت تقریبی 3.300.000 تومان به فروش می رسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *