پروژکتور خورشیدی دارای انواع مختلف است که این تنوع شامل توان تولیدی و حتی نوع ساختار خواهد بود. این محصولات در بازار قیمت ارزانی دارند.

 

پروژکتور قوی با پنل خورشیدی

ابتدای این مقاله قصد داریم تا در مورد این نوع از لامپ ها توضیحاتی را در اختیار شما خوانندگان قرار دهیم تا بیشتر با این نوع از محصولات آشنا شوید. در واقع می توان گفت که پروژکتور خورشیدی یک دستگاه تولید کننده روشنایی است که عملکرد خاصی دارد. بر خلاف لامپ های معمولی که با برق 220 ولت روشن می شوند این نوع از لامپ های خورشیدی نیازی به برق 220 ولت ندارند و با نور خورشید روشنایی مورد نیاز در شب را تامین می کنند.

باید گفت که لامپ ها معمولی فقط در محیط هایی قابلیت استفاده را دارند که به برق سراسری دسترسی داریم ولی در مناطق دور از ترانس های برق شهری از نعمت روشنایی محروم خواهیم بود.

ولی لامپ پروژکتور خورشیدی در هر محیطی قابلیت نصب و راه اندازی را داشته و برای تامین روشنایی هیچ نیازی به سیم کشی های پر هزینه برق شهری نیست.

این نوع از محصولات روشنایی دارای تجهیزات الکتریکی منحصری هستند که با استفاده از این تجهیزات نور تابشی آفتاب را در طول روز جذب کرده و به انرژی الکتریسیته جهت تامین روشنایی در شب تبدیل می کند.

می توانیم در این قسمت تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در این نوع از محصولات روشنایی را معرفی کنیم. برای ساخت این نوع از لامپ های خورشیدی نیاز به چند قطعه الکتریکی اصلی داریم که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

قطعات مورد استفاده در انواع لامپ های روشنایی از نوع خورشیدی و پروژکتوری بصورت زیر معرفی می شوند.

پروژکتور 12 ولت

پنل 12 ولت

باتری 12 ولت

شارژر فلشر

سنسور حرکتی و فتوسل

کابل پنل

بدنه ضدآب

ریموت کنترل

 

پروژکتور خورشیدی led

قسمت قبل توضیحات کلی را در مورد این نوع از محصولات روشنایی در اختیار شما خوانندگان قرار داد و همچنین در قسمت قبل تجهیزات الکتریکی مورد نیاز برای ساخت این نوع از سیستم ها را مشخص کردیم.

در این قسمت قصد داریم تا در مورد انواع این نوع از پروژکتورهای خورشیدی صحبت کنیم و انواع این نوع از سیستم ها را برای شما مشخص کنیم. انواع لامپ های روشنایی از نوع سولار شامل موارد زیر خواهد بود.

چراغ های روشنایی با لامپ led

دستگاه تولید روشنایی با لامپ cob

سیستم سولار روشنایی با لامپ smd

لامپ روشنایی مجهز به سنسور فتوسل

چراغ سولار روشنایی مجهز به سنسور حرکتی

پروژکتور های سولار با گواهی ضدآب

در این بین می توانیم بگوییم که یکی از بهترین و با کیفیت ترین لامپ های روشنایی از نوع سولار انواع پروژکتور های خورشیدی از نوع LED هستند. این نوع از محصولات دارای کیفیت بالایی بوده و شدت نور آن ها بسیار عالی است.

همچنین باید ذکر کنیم که این نوع از لامپ های روشنایی از نوع پروژکتوری و led با توجه به توان تولیدی قابلیت نصب در ارتفاع 10 متری را داشته و در این ارتفاع دچار پراکندگی نور نمی شوند.

همچنین می توانیم بگوییم که این نوع از لامپ های سولار led در توان های تولیدی مختلف طراحی و تولید می شوند که در این قسمت به توان های تولیدی این نوع از محصولات اشاره خواهیم کرد.

لامپ های سولار led در توان 30 وات

چراغ های سولار led در توان 60 وات

دستگاه های سولار led در توان 100 وات

سیستم های سولار led در توان 150 وات

پروژکتور های سولار led در توان 200 وات

 

پروژکتور خورشیدی شیراز

با توجه به این موضوع که انواع پروژکتور های خورشیدی نور تابشی آفتاب در طول روز را جذب کرده و به برق با ولتاژ 12 ولت نیز تبدیل می کنند و در نهایت در شب این برق 12 ولت به روشنایی تبدیل می شود، می توان نتیجه گرفت که این نوع از لامپ های سولار روشنایی در مناطقی بهترین عملکرد را دارند که متوسط تابش بسیار زیاد است.

در این بین می توانیم به این نکته اشاره کنیم که ایران در منطقه خاورمیانه قرار دارد و بیش از 70 در صد آن نیز در مناطق کویری و گرم و خشک واقع است در نتیجه بهترین موقعیت را برای استفاده از این نوع سیستم های لامپ روشنایی خواهیم داشت.

استفاده از این نوع لامپ های روشنایی از نوع پروژکتوری و خورشیدی در سال های اخیر بسیار گسترش یافته است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا برای تامین روشنایی محوطه های دور از برق سراسری به جای اینگه هزینه زیادی را صرف سیم کشی کنند از این نوع لامپ های خورشیدی پروژکتوری استفاده کنند.

شهرهای زیادی در کشورمان ایران بهترین شرایط را برای استفاده از این نوع چراغ های روشنایی سولار دارند که یکی از بزرگترین شهرها را می توان شهر شیراز معرفی کرد.

شهر شیراز هم در منطقه گرم و خشک قرار  دارد و هم اینکه گروه های مختلف به عنوان عشایر و دامدار نیز در مناطقی زندگی می کنند که به روشنایی دسترسی ندارند در نتیجه می توانند به سادگی و کمترین هزینه با استفاده از پروژکتور های خورشیدی در توان های مختلف روشنایی مورد نیاز خود را در هر محیطی و هر شرایطی تامین کنند.

علاوه بر شیراز شهرهای دیگری هم هستند که موقعیت خوبی برای استفاده از این نوع چراغ های سولار دارند. شهرهایی مانند

سمنان

اهواز

قم

تهران

یزذ

اصفهان

کرمان

مشهد

 

قیمت پروژکتور خورشیدی led

در بخش دوم ذکر کردیم که انواع پروژکتورهای خورشیدی از نوع led در توان های مختلف طراحی و تولید می شوند که هر توان تولیدی شدت نور منحصر به خود را داشته و در نتیجه مساحت های مختلف را تحت پوشش قرار می دهند.

حال در این قسمت قصد داریم در مورد قیمت این نوع از چراغ های سولار در توان های مختلف صحبت کنیم. قیمت این نوع از لامپ و چراغ های پروژکتور خورشیدی در توان های مختلف شامل قیمت های زیر خواهد بود.

لامپ های سولار led در توان 30 وات تقریبا 1.360.000 تومان

چراغ های سولار led در توان 60 وات تقریبا 1.660.000 تومان

دستگاه های سولار led در توان 100 وات تقریبا 1.860.000 تومان

سیستم های سولار led در توان 150 وات تقریبا 2.160.000 تومان

پروژکتور های سولار led در توان 200 وات تقریبا 2.360.0000 تومان

شما خریداران و مصرف کنندگان برای خرید این نوع از پروژکتور های خورشیدی با قیمت ارزان بایستی با مشاوران فروش تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *